درباره ی کفپوش چوبی مهندسی شده چه باید بدانید؟

فهرست مطالب

 

درباره ی کفپوش چوبی مهندسی شده چه باید بدانید؟

 

کفپوش چوبی مهندسی شده ظاهر و دوام کلاسیک را ارائه می دهد .

اگر بدنبال یک کفپوش با ظاهری کلاسیک هستید ، ممکن است بخواهید کفپوش چوبی مهندسی شده را در نظر بگیرید.

این ماده ، زیبایی چوب جامد و دوام لمینت ها را دارد و می تواند با اکثر سبک های طراحی و در بسیاری از اتاق ها کار کند.

بر خلاف چوب جامد ، کف های چوبی مهندسی شده دارای یک لایه رویه ساخته شده از چوب جامد است که هسته چند لایه تخته سه لا را پوشش می دهد. ضخامت لایه بالایی و هسته بسته به طرح و سازنده متفاوت خواهد بود.

ضخامت کل این پوشش ها ، از یک چهارم اینچ تا سه چهارم اینچ درحال تغییر است

 

مزایای کفپوش مهندسی شده ی چوبی

 

  1. کفپوش چوبی مهندسی شده در طیف وسیعی از گونه های چوبی ، از جمله بلوط ، افرا ، درخت گل مینا ، توس ، گیلاس و گردو و همچنین جنگل های عجیب و غریب مانند چوب ماهون آفریقایی و درخت ببر موجود است. عرضهای مختلف آن از تخته های باریک تا عریض متفاوت است.
  2. تمام محصولات چوبی – هم چوب جامد و هم چوب مهندسی شده – مستعد آسیب دیدگی در اثر طغیان یا ایستادن آب هستند ، نباید در معرض مقدار زیادی آب قرار بگیرند. با این وجود چوب مهندسی شده به دلیل داشتن چندین لایه در هسته پایدارتر از چوب جامد است. همین باعث می شود هنگام قرار گرفتن در معرض رطوبت و منبسط ، منقبض تغییر نکند

یک قرن پیش نجارها درختان بزرگ را قطع میکردند ، آنها را به صورت تخته هایی به عرض 10 یا 12 اینچ برای کف سازی می ساختند. اما علاقه روزافزون به حفاظت از جنگل های رشد یافته قدیمی سرانجام منجر به تغییر جهت پایداری در صنعت شد . این

روزها چوب بران درختانی به اندازه درختان بزرگ (و پهن) که 100 سال پیش گرفته بودند را نمی گیرند. به همین دلیل تخته های چوب جامد گران هستند و معمولاً حداکثر عرض آنها 5 اینچ است. برعکس ، تخته های مهندسی دارای عرض 10 اینچ یا بیشتر هستند.

نمونه ای از کفپوش چوبی درخانه

 

طریقه نصب این نوع کفپوش ها

تخته های چوب مهندسی شده را می توان با استفاده از منگنه یا چسب نصب کرد ، یا اینکه آنها را به راحتی روی کف زیر طبقه قرار دهید – نیازی به ثابت کننده یا میخ نیست. این بدان معنی است که می توان چوب مهندسی شده را روی کف بتونی یا گرمای تابشی نصب کرد. در مقابل ، کفپوش های چوبی جامد معمولاً باید میخ کاری شوند و نمی توان آنها را روی این نوع کفپوش ها نصب کرد.

معایب کفپوش مهندسی شده ی چوبی


در حالی که بسیاری از محصولات چوبی به اندازه کافی ضخیم هستند و کاملاً شبیه چوب جامد به نظر می رسند ، برخی از تخته های چوبی مهندسی شده می توانند در زیر پا صدای بدی داشته باشند.


کفپوش مهندسی شده بهتر از کفپوش چوب جامد نوسانات رطوبت را کنترل می کند . اما هنوز هم ممکن است در حمام ها ، اتاق های لباسشویی ، زیرزمین ها یا سایر مکان هایی که ممکن است مشکل جاری شدن سیل باشد ، بهترین انتخاب نباشد.

آیا می توانید کف های چوبی مهندسی شده را دوباره اصلاح کنید؟

در حالی که چوب جامد را می توان بارها دوباره اصلاح کرد ، چوب مهندسی شده ممکن است در طول عمر کف کمتر سنباده کاری و اصلاح شود. هر چه ضخامت لایه سایش بیشتر باشد ، کف مهندسی شده می تواند سنباده بیشتری داشته باشد.

اگر حیوانات خانگی و یا بچه ای دارید و نگران خراشیدگی هستید ، توصیه می کنم به چوب های مهندسی شده با لایه ضخیم تر نگاه کنید . در صورت لزوم کف را سنباده بزنید و دوباره آن را اصلاح کنید.

ملاحظات ویژه

محصولات چوبی مهندسی و ساخته شده با چسب و رزین ساخته می شوند ، بیشتر آنها می توانند گازهای احتمالی مضر ایجاد کنند. با این حال ، برخی از محصولات مهندسی شده به طور خاص برای عدم استفاده از گاز طراحی شده اند.

این کفپوش هارا چگونه تمیز کنیم ؟


کفپوش چوبی مهندسی شده به راحتی نگهداری می شود. کافی است روزانه جارو برقی بزنید و با پارچه ای که با آب مرطوب شده است پاک کنید. از آمونیاک ، مواد شوینده خشن ، پد های تمیز کننده یا پشم استیل خودداری کنید.

 

منبع : http://www.houzz.com

سایر مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته های خود را در Header builder -> Mobile -> Mobile menu menu -> Show/Hide -> Choose menu تنظیم کنید.
سبد خرید
شروع به تایپ کردن برای دیدن پستهایی که دنبال آن هستید.