میکروسمنت کف تارنگ دکور پروژه تجاری اهواز

نکات مهم خرید میکروسمنت + قیمت و برند

فهرست مطالب

میکروسمنت متریال نسبتا نوینی است که کاربردهای گسترده ای به عنوان پوشش دکوراسیون داخلی دارد و اخیرا بسیار ترند شده است. این متریال همچنین در طرح ها و اشکال متنوعی ارائه می‌شود و رنج قیمت وسیعی هم دارد. به علاوه آن که فروشندگان و برندهای ساختمانی زیادی به سرعت شروع به تولید و فروش آن کردند و مجموعه این موارد انتخاب و خرید میکروسمنت مناسب را برای معماران دشوار ساخته‌است. اگر شما هم دغدغه انتخاب مناسب‌ترین میکروسمنت از منظر قیمت و برند تولیدکننده برای پروژه خود را دارید تا انتهای مقاله ما را دنبال کنید.

میکروسمنت دیوار و سقف هایکا پروژه رستوران تجاری اصفهان

میکروسمنت دیوار | اجراشده توسط هایکا

 

چرا نحوه خرید میکروسمنت مهم است؟

میکروسمنت نوعی کامپوزیت معدنی-پلیمری متشکل از سیمان، رزین های پایه آب، افزودنی‌ها و رنگدانه های معدنی است. دوام بالا، نگهداری آسان و قابلیت اجرا و تطبیق‌پذیری با بسیاری از متریال‌ها و طرح‌های معماری موجب شده‌است که این پوشش دکوراتیو انتخاب اول معماران زیادی قرار بگیرد. علاوه بر ویژگی های عنوان شده، میکروسمنت تنوع طرح و رنگ بسیار بالایی هم دارد که می تواند نیازهای هر طرحی را تأمین سازد. اما چرا خرید میکروسمنت با پیچیدگی هایی همراه است؟

همان طور که پیش تر اشاره کردیم، در حال حاضر فروشندگان و برندهای متعددی در ایران در حال تولید و عرضه میکروسمنت هستند و همین مسئله انتخاب و سفارش این متریال را به دغدغه اصلی متقاضیان آن تبدیل کرده است. علاوه بر بازار گسترده میکروسمنت در کشورمان، طیف وسیع طرح و رنگ این پوشش هم عامل دیگری است که خرید آن را با پرسش‌های گوناگونی مواجه می‌کند. در ادامه به بررسی نکات مهم در انتخاب میکروسمنت و خرید آن به صورت جامع می‌پردازیم.

میکروسمنت سقف و دکوراسیون داخلی تارنگ دکور پروژه دندانپزشکی اداری درمانی تهران

میکروسمنت دکوراسیون داخلی | اجراشده توسط تارنگ دکور

 

نکات مهم پیش از سفارش میکروسمنت

  • پیش از سفارش میکروسمنت حتما ویژگی های محیط اعم از شرایط آب و هوایی و میزان بارش، رطوبت، دمای هوا، تابش خورشید و میزان رفت و آمد و تردد در فضا را بررسی کنید. نوع میکروسمنت متناسب با این شرایط تغییر خواهد کرد.
  • وضعیت بستر عامل مهمی در نصب و اجرای میکروسمنت است. سطح زیر کار باید محکم و ثابت و عاری از گرد و غبار و چربی باشد.
  • میکروسمنت پوشش مناسبی برای سطوحی که در اثر رطوبت تغییر شکل می‌دهند، نیست. بنابراین بهتر است بر روی سطوح چوب طبیعی استفاده نشود.
  • رنگ میکروسمنت به صورت مات و سوپر مات، براق و نیمه براق قابل‌استفاده است که می‌توانید آن را به راحتی با نورپردازی محیط هماهنگ کنید. علاوه بر این در انتخاب رنگ میکروسمنت لازم است به هماهنگی رنگ با چهار عامل نورپردازی محیط، سبک معماری، ابعاد و کاربرد فضا توجه کنید.
  • میکروسمنت ترکیب ضدآب ندارد، بنابراین برای سطوحی که در معرض جریان آب قرار دارند حتما باید همراه با لایه ضدآب اجرا شود.
  • انواعی از میکروسمنت دارای بافت غیرلغزنده هستند که برای سطوح پرتردد بسیار مناسب می‌باشند.
  • امکان اجرای دستی و تنوع بافت میکروسمنت باعث می شود که این پوشش فضایی منحصر به فرد ایجاد کند.
  • میکروسمنت به صورت ملات اجرا می‌شود و پس از نصب هیچ نوع درز و شکافی به جای نمی‌گذارد، از این رو سطح کاملا یکپارچه‌ای دارد. لازم به ذکر است که اجرای میکروسمنت تنها توسط تکنسین صورت می‌پذیرد.
  • مهارت و تخصص مجری طرح در کیفیت نهایی پوشش میکروسمنت بسیار تأثیرگذار است، چرا که نصب این متریال حساسیت ها و مراحل زیادی دارد و رعایت نکردن هرکدام از نکات اجرایی آن می تواند منجر به آسیب های جدی پوشش شود.
میکروسمنت کف و دکوراسیون داخلی پروژه بوتیک تجاری

میکروسمنت کف و دکوراسیون داخلی

 

نکات انتخاب برند تولیدکننده میکروسمنت

  1. نمونه کار مجری های متفاوت را مقایسه کنید: هرچند که عکس نمونه کارها ممکن است دارای فیلتر باشند، اما می توانید دقت و ظرافت اجرای کار در لبه و گوشه‌ها، ترک‌خوردگی یا شکاف در زیر اتصالات و ظاهر پوشش را مشاهده کنید. مورد بعدی توجه به تعداد نمونه کار و تجربه مجری طرح است. کار دیگری که می توانید برای اطمینان از نحوه اجرای میکروسمنت انجام دهید، بررسی حضوری پروژه اجراشده توسط مجری است. برندهای معتبر معمولا چند پروژه در ساختمان های عمومی، مراکز خرید و کافه ها دارند.
  2. مواد و تجهیزات به کار برده شده توسط مجری را بررسی کنید: بهترین و متخصص‌ترین برندها از بالاترین کیفیت میکروسمنت استفاده می‌کنند، چرا که می‌دانند کیفیت پایین به معنای نارضایتی کارفرما و هزینه‌ مضاعف تعمیرات است. بنابراین حتما درباره نوع متریال و افزودنی های میکروسمنت سوال بپرسید و کیفیت تجهیزات اجرای پوشش را بررسی کنید.
  3. سوالات خود را از مجری بپرسید: این حق شماست که هر سوالی درباره انتخاب میکروسمنت دارید مطرح کنید و با این روش به نوعی مجری طرح را مورد آزمایش قرار دهید. سوالات کاربردی مانند “میزان سابقه برند و تخصص اجرایی مجری”، “روش اجرای کار و ضرورت استفاده از افزودنی ها و لایه مضاعف بر روی پوشش”، “نوع میکروسمنت و رنگ مناسب فضا” بهترین راهنمایی را به شما می‌دهند.
  4. قیمت ها را مقایسه کنید: هزینه اجرای میکروسمنت چند برند را با یکدیگر مقایسه کنید. توجه کنید که هزینه بالاتر لزوما به معنای کیفیت بهتر متریال و اجرا نیست؛ اما هزینه اعلام‌شده کمتر از متوسط بازار قطعا شک‌برانگیز است.
  5. برای بررسی وقت بگذارید و از برندها و مجریان متعدد پیشنهاد بگیرید: برندهای معتبر به خوبی با زیر و بم ویژگی های متریال و نحوه اجرای آن آشنا هستند، در نتیجه می توانند مشاوره های قابل اطمینانی درباره نوع و رنگ میکروسمنت مناسب پروژه به شما بدهند. از این فرصت به خوبی استفاده کنید.
میکروسمنت کف فیروزه فام پارس

میکروسمنت کف | اجراشده توسط فیروزه فام پارس

 

عوامل مؤثر بر هزینه نهایی اجرای میکروسمنت

  1. زیرسازی: اگر سطح بستر میکروسمنت ناصاف باشد یا نیاز به تعمیر داشته باشد، هزینه متریال و اجرا بالاتر میرود.
  2. متراژ کل: جدای از هزینه های ثابت میکروسمنت، به طور کلی با افزایش متراژ پوشش هزینه های اجرایی نیز افزایش می‌یابد. البته در مواردی به دلیل سختی کار در فضاهای کوچک و یا امکان اجرای همزمان پوشش در فضاهای بزرگ که مدت زمان نصب را کاهش می‌دهد، تعیین هزینه نهایی کاملا مطابق با متراژ پیش نمی‌رود.
  3. پیچیدگی اجرا: نصب میکروسمنت بر روی سطوحی که لبه های تیز و گوشه زیادی دارند مانند راه پله و کنار ستون، هزینه کلی را افزایش خواهد داد؛ چرا که اجرای پوشش بر این سطوح نیاز به نازک کاری و صرف دقت و زمان بیشتری دارد.
  4. کاربری فضا و مکان پروژه: در فضاهایی که نیاز به اجرای لایه ضدآب هست (مانند سرویس بهداشتی و حمام) یا متناسب با خواست طراح بافت و افزودنی های متفاوتی اجرا می‌شود، هزینه نصب میکروسمنت افزایش می‌یابد. همچنین موقعیت پروژه و زمان رفت و آمد تا محل اجرا هم بر هزینه نهایی تأثیرگذار خواهد بود.
  5. نوع و برند میکروسمنت: هرچه کیفیت مواد تشکیل دهنده میکروسمنت و رنگ و افزودنی ها بالاتر باشد، هزینه های اجرایی هم بیشتر می‌شود.
  6. پیچیدگی طرح و بافت انتخابی: طرح‌های برجسته و پیچیده مهارت و زمان بیشتری برای اجرا نياز دارند، در نتیجه هزینه تمام شده نصب ميكروسمنت بیشتر خواهد شد.
میکروسمنت کف تارنگ دکور پروژه تجاری اهواز

میکروسمنت کف | اجراشده توسط تارنگ دکور

 

معرفی چند برند و رنج قیمت میکروسمنت در بازار

 

نام برند

نمایندگی‌ شهرها قیمت (تومان)

یک مترمربع متریال+اجرا

هایکا

مشاهده نمایندگی‌ها

700,000

1,300,000

فیروزه فام پارس

مشاهده نمایندگی‌ها

700,000

1,500,000

نوا کالر

مشاهده نمایندگی‌ها

950,000

1,300,000

بتنیکا مشاهده نمایندگی‌ها

1,000,000

1,800,000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*محدوده قیمت درج‌شده، هزينه اجرای ميكروسمنت به عنوان پوشش کف و دیوار است.

**رنج قيمت‌ عنوان شده به ازای اجرای ميكروسمنت در شهر دارای نمايندگی برند می‌باشد. اجرای پوشش در شهرهایی که نمایندگی ندارند همراه با هزینه رفت و آمد و اسکان نیروی اجرایی است.

برندهای معرفی شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته های خود را در Header builder -> Mobile -> Mobile menu menu -> Show/Hide -> Choose menu تنظیم کنید.
سبد خرید
شروع به تایپ کردن برای دیدن پستهایی که دنبال آن هستید.